Rabu, 14 Disember 2011

Sistem Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA)

Generally,bila dikeluarkan sistem baru ni,ramai yang menyambut baik tentang kewujudannya.Malah,yang membangkang je kejenye mula la kate ni semua nak tarik minat pembangkang mengundi kerajaan la ape la..tapi aku x kisah.Bekerja dengan kerajaan jadi pe sebab aku nak sokong pembangkang.Kecuali kalau betul pembangkang nak naikkan gaji cikgu cikgi,aku akan pikir semula nak pangkah sape.Persoalannya sekarang,aku ni bile nak daftar mengundi?hahahaha..tu la..dulu aku dah daftar tapi orang tua tu bagi hilang borang aku.Yang p bagi hilang borang aku pasai pa.Ingat aku ad banyak masa ka nak isi semula borang tu.Banyak lagi borang lain aku nk isi.

Aku juz ingin berkongsi maklumat tentang SBPA ni. Untuk cikgu2,mungkin ade yang akan mengeluh sebab kenaikan gaji tahunan adalah berdasarkan markah yang diberikan dalam Sasaran Kerja Tahunan atau femesnye SKT.Jadi,harapnya..cikgu2 lama dan baru yang suka sangat jadi "penumpang" dalam kapal,akan mula wat keje n sama2 jadi nakhoda dalam memastikan setiap tugas kita terlaksana.Ini tidak..datang kat meja aku,pastu pas keje.padahal keje die.Kalau macam tu baik ko bagi aku jadi Ketua Panitia..Baik bagi aku jadi drebar.,...asyik nak bawak budak kuar je... Bila aku mintak nak ajar subjek opsyen aku,kemain mulut macam orang diabetis(manis je) kate tahun depan aku ajar itu la inila..tapi bile ade yang perapi bagi aku ajar subjek bukan opsyen..lemah lutut la ko ikut cakap anak buah ko padahal ko ketua..tension la bekerja dengan ketua yang suka ikut cakap anak buah..baik aku masuk panitia lain..panitia BI ke,agama ke..seni ke..huh...

Kat sini aku nka kongsi maklumat terkini tentang SBPA.

Saraan Baru Perkhidmatan Awam

Pekeliling Perkhidmatan Bil. 11 Tahun 2011 Umum

Pekeliling Perkhidmatan Bil. 14 Tahun 2011 Polis Diraja Malaysia

Pekeliling Perkhidmatan Bil. 13 Tahun 2011 Guru



Tiada ulasan:

Catat Ulasan