Jumaat, 2 Disember 2011

Jun 2011 - November 2011

Jun 2011
* Selepas naik cuti,aku mulakan lagi projek baik punye kat luar sekolah.Kali ni perkhemahan pengakap di Pulau Santap,Janda Baik. 3 hari di sana.Mmg menyeronotkan.hehehe.cuma x suke bile segan nk melintas khemah tempat cikgu lelaki menginap utk ke temp urusetia bg amik makanan.sudahnya aku turun ke genting sempah untuk beli makanan..haha..slagi best member from SK Mempaga 1 (penah jadi guru ganti di sini) ade jugak.Jadi kami bermanda2 la di sini..air sejuk sangat2.mmg tenang.

Ikhtiar hidup : Masak Roti Lilit

Ni pun ikhtiar hdup jugak..heheh..bersantai di Pulau Sentap..kehkehkeh

Masak sambal ikan tilapia.Masak sekor je terus surrender.X tahan api mercik

Dah siap makan,,basuh sendiri ye korang pny pinggan.Eh..tolong basuh yg cikgu pny pinggan jap.
 
Pioneering : Hourglass.
Julai 2011
* :( Pengetua pertama aku,Puan Hajah Zakiah bt Haji Awang bersara bulan ni. Aku x ad la sibuk sgt sebab cuma ditugaskan menjadi pengacara majlis.Sambutan diadakan 2 kali iaitu di sekolah dan di Hotel Awana Genting.Di sekolah x ad masalah tapi bila dh smp ke Awana,mmg masalah.Majlis dihadiri berpuluh-puluh orang VIP yg kenal rapat dengan pengetua.Hehehehe..banyak cubaan dan rintangannya.Dan pada bulan ni jugak la aku telah wat transformasi pada diri dan wajah aku.hahahaha....alhamdulillah.

Jangan ambil pengetuaku..
Berbincang dgn penuh keimanan
Bincang sesame emcee.hehe
Dgn Kak Hana,rakan sekerja.First time aku pakai baju macam ni utk ke majlis yang grand macam ni

Ogos 2011
* 1 Ogos disambut dgn Ramadhan penuh barakah. Bulan penuh kemuliaan. Tiada ape yg menarik berlaku dalam bulan ni.Cuma boleh balik awal.Pukul 2 dh abih sekolah.Ade undangan majlis berbuka bersama pelajar kelas 3 RK Bestari memandangkan aku penah menjadi guru kelas mereka.Best jugak lauk pauknye.Raya kat umah je.Esoknye baru balik kampung kat Temerloh sekejap kemudian terus ke Kedah.Raya kat kedah mmg la best.Banyak kenangan tercipta.Semua kenangan best.Paling best makan ikan puyu.hahahaha.Gambar raya x ade la.hehehe.dah delete.

September 2011
Apa boleh aku kata cuma emmmm..x ade ape2.x ade ape2 yang menarik berlaku bulan ni..cuma alhamdulillah.Selepas putus tunang,gaji aku naik dan aku dah naik DG.Dari DC41 kepada DG41.alhamdulilla ya Allah.betullah janji Allah.Di sebalik kesedihan,sebenarnya ada kegembiraan dan kenikmatan.My new baby V has been born.Dengan rezeki yang dikurniakan Allah,aku akhirnya mengambil keputusan untuk beli sebuah kereta baru.Aku x lupa yg lama.Masih digunakan.Hati terpaut dengan Vios warne deep amethyst model G limited. Cinta hati baruku..
Gambar kete sendiri kat laptop lain.jadi tengok yang ni je la ye
Oktober 2011
* Memikul tugas dan tanggungjawab baru sebagai Setiausaha Pengawas ada masanya betul2 menitiskan air mataku.Konflik dalam terlalu banyak hingga memaksa aku memilih untuk melakukan semuanya bersendirian. Hati yang hancur kembali pulih.Perkenalan itu membawa aku kepada 1 alam yang aku belum lalui. Bulan ni jugak semua cikgu cikgi sibuk mengabiskan silibus dan PMR tlah berlangsung.Aku x terkecuali.Sikit sebanyak insiden september itu menyebabkan aku lalai seketika dengan tanggungjawab aku.Bodoh betul aku.Berdosa abaikan pelajar aku namun semuanya berjaya ku atasi.

November 2011.
* Mentariku muncul lagi. Ku snagkakan panas hingga ke petang,rupanya muncul pelangi yang indah di tengahari .Alhamdulillah..Syukran ya Allah dengan kurniaanMu ya Allah.Sungguh-sungguh aku bersyukur ya Allah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan