Jumaat, 2 Disember 2011

Januari 2011 - Mei 2011

Disember ke 25 dalam hidupku muncul.Bulan depan,dah makin bertambah usia aku.Tahun 2011 adalah tahun paling dramatis pernah aku lalui.Aku nak kenang semula apa yang dah aku lalui sepanjang tahun ni.Agar aku mampu tukar dari buruk menjadi lebih baik dan dari baik menjadi lebih baik.

Januari 2011
* Langkahku di tahun baru amat pantas. Menerima 7 tugasan yang bukan sebarangan di sekolah,buat aku hanya mampu mengelip2 mata. Mujur waktu cuti yang lepas aku gunakan sesungguh hati utk bercuti.Bukak sekolah,mmg teruk jugak dibuli. Kelas yang diajar jugak ting 1,3,5 dengan subjek yang mmg mencabar minda dan tenaga positif aku.Tapi aku cabar diri aku sendiri.Bulan pertama yang memenatkan.

Februari 2011
* Org ramai salu ingat bila berada di bulan ni.Valentine day.Cuma org x tau Valentine tu untuk org bukan Islam.meraikan kejayaan paderi die.tapi org Islam plak yg sibuk sambut.Aku?nak sambut?Masa ni aku x ade boipren pun.Kalu ade pun,cinta beruk je masa tu.Ape2 yang org barat cube nk buat,org Melayu la yg paling sibuk nk ikut sekali.pakai ketat,melayu buat.maksiat,pun melayu jugak.tapi buang bayi,omputih x buat,melayu buat.melayu mmg hebat.hmmm..... Bulan kedua yang memeningkan.

Mac 2011
* Hah..bulan yang menghitamkan muka aku sebab ade Kejohanan Sukan Sekolah. Mmg penat.2 keje dalam 1 masa.Kalau aku doraemon,dh lama aku guna pintu serbaguna.Manakan x.Aku AJK Hadiah dan dlm ms yg same pembantu pengurus pasukan.FYI,aku rumah Waja,merah..huhu.Kena pantau budak2 perbarisan,kn kejar atlet rumah yg salu hilang,cabaran terbsar adlh panas terik.sebab tu daging aku ni dh leh makan.sebab daging panggang kan.

Nampak x kat mana saye?Ye.yg sdg tersenyum lebar tu la.Ni maskot umah satria.

Nampak lagi x saye kat mana?hahaha..sudah tentu la yang sedang menyejukkan badan tu
April 2011
* Kalau dah jadi cikgu mmg x sah la kalau x kena wat keje luar.Tahun ni banyak jugak aku keluar.Ad baik n buruknye kene keluar sekolah.Baiknye aku leh lari sekejap dari tekanan semasa bekerja.Asyik berada pada situasi yang sama mmg akn menaikkan lagi darah tinggi aku.Buruknye,aku terpaksa skip kelas sekejap.Aku akn lmbt sikit abiskan silibus.Normally,I will finish the respectative chapter 1st n left da homework to be done by my students.So,ke manakah destinasi aku bulan ni? Ke Pekan,Pahang membawa pemain bola tampar mewakili daerah bentong.Lagi best aku ni jurulatih bagi skuad bawah 12.budak2 kecik sekolah rendah.Mmg best dengan dorang ni.Ade sket gambar aku sempat snap ngan dorang.Mmg kenangan best.skrg pun klu jupe dorang,dorang still remember me.

Jurulatih negeri tgh melatih budak2 kecik ni.dari SK Kg Sertik,Pahang
Siap melutut budak nsem ni
Ni la pemain paling kecik sekali.Faizal name die.Dah la kecik.Berlari macam kilat.Sedar2 je dah hilang.


Mei 2011
*Bulan paling banyak event n seme yang best2.First sekali mestilah hari guru.huhuuhu.Bukanla 1st time smbut hari guru sbg cikgu.tp 3rd time cm this time berbeza sbb ak sebhgn dr warga SMK Sulaiman yg dicintai. :p..Kemudian,pas hari guru cuti sekolah 2 minggu.sakan berjalan2 cari pasal.Mana aku gi?kebetulan sepupu sepat hahaha dtg dr Kedah.aku g Pusat Pemeliharaan Gajah kt Lanchang,KLCC,Genting Highlands,Gambang Waterpark..emm..merata kan ak berjalan.

Aku menang..haha..tiup gula2 dalam tepung

Petangnyer beronggeng di Bukit Tinggi main bowling.
Every ticer hav their own decorated umbrella.Diz is mine.Won da 3rd places in Beautiful Ever Umbrella.Specially decorated by students.
Sepupu bagi makan tebu kat gajah.Suke die kawan dengan gajah

Tunggu masa nak naik cable car kat genting highlands.setakat naik kabel je.
"Hampa jangan nk p main jauh2 sgt na.satni tenggelam satni,wan x tau"


Tiada ulasan:

Catat Ulasan