Jumaat, 16 Disember 2011

Diam-diam Jatuh Cinta Part 5

     Selepas tamat kuliah,Arrif ingin segera ke pusat kesihatan bertemu dengan Aina.Dia sebenarnya x pernah mengerti kenapa dia nekad sebegini.Dia tahu ada ramai lagi gadis2 di luar sana yang lebih cantik,lebih menggoda daripada Aina.Namun hatinya tetap pada dia.Memang ramai yang cantik,tapi tiada secantik Aina.Apakah akan ada seseorang yang sanggup melakukan pengorbanan seperti mana Aina sudah lakukan pada dia.
     Darah yang mengalir dalam tubuhnya,adalah darah Aina.Apa haknya untuk menilai yang negatif tentang wanita itu.
     Sebelum ke sana,Arrif sempat singgah di kafe.Dia tahu Aina suka milo ais.Tiap-tiap petang dia akan nampak Aina melewati blok bangunannya untuk ke kafe.Dan dia juga akan bergegas ke kafe.Namun cuma diperhatikan dari jauh.Milo ais,nasi bungkus berlaukkan ikan masak merah mmg akan menjadi santapannya.Dia sudah masak dengan situasi itu.Arrif tersenyum sendirian.Lamunannya berderai tatkala makcik kafe tersebut menghulurkan sebungkus air diminta.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    Arrif melangkah laju menuju ke katil Aina.Namun,apa yang dilihatnya hanyalah sebuah katil kosong dengan selimutnya tidak teratur.
"Ish...mana dia ni.Kan dah pesan jangan g mane2.Kalau pengsan lagi,aku jugak yang susah." Panjang bebelannya namun sekadar terluah di dalam hati.
"Awak cari saya ke Firrdaus?"Segera Arrif berpaling melihat wajah itu.Belum pernah ada sesiapa memanggilnya dengan nama Firrdaus kecuali arwah ibu kesayangannya.Terdiam seribu bahasa.
"Awak...saya solat sekejap tadi.Lagipun,sy penat la berbaring je.Saya rasa dah OK kot.Ingat nak mintak check out dari hotel ni" Panjang lebar pulak aku bercakap.
"Betul ke Na dah OK?"Arrif bertanya kembali.Bimbang terjadi sesuatu lagi.
"Iya..betul.Takpe.Saya jumpa doktor sendiri.Jangan bimbang OK?" Aku menyedapkan hatinya.
"Takpelah kalau macam tu.Saya temankan awak ye." Aku memandang Arrif sekilas.
"Takpe.Saya...."
"Dah.lagi lame kite bercakap,lagi lambat awak keluar." Aku tersengih.Macam ulat busuk..eh..kerang busuk.

"Nah.air kesukaan awk.Minum smp abis.Baru awk balik." Dia mengunjukkan air tersebut.
Aku ingin bertanya lagi tapi biarlah dulu.Nanti tiada topik perbualan pula kalau semua aku tanya hari ni kan.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Hati,apa sebenarnya yang sedang berlaku ni?Apa sebenarnya perasaan ini.Aku rasa betul2 pelik.Aku x mengerti.Hati,jangan terus begini.Aku belum mampu menyesuaikan keadaan ini.Namun,aku juga manusia biasa.Yang Allah janjikan sekeping hati yang rapuh.Mudah terperangkap dalam perasaannya sendiri..
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Tiada ulasan:

Catat Ulasan