Jumaat, 14 Ogos 2009

iTu YaNg PeRtAmA

Hari ni 14 Ogos 2009. Peristiwa berlaku 20 Mei 2009. lamanyer aku tak update blog. Tak pelah..bukan ader sape yang sudi nak baca pown .Setakat aku sorang je yang baca takpe lmbat-lambat pown.

20 Mei 2009..ape yang terjadi masa ni yer.yang aku tau, aku berdebar sangat.apa aku buat semua serba tak kena. Aku berdebar. Apakah nanti masa pertemuan tersebut sedang berlangsung, tetiba berlaku sesuatu yang diluar jangkaan. Mungkin dia tinggalkan aku kesorangan sebab tak percaya tengok aku yang terlalu bulat? Atau aku diherdik dengan pelbagai cacian sebab rupa paras dan tubuh badan aku yang langsung tidak menggambarkan wanita cantik? Atau sebaliknya....?

Aku atur langkahku yang janggal,dari mempaga aku ke bentong, dan akhirnya ke titiwangsa. langkahku berakhir di hentian puduraya. Aku tak mampu lagi menanggung debaran dan degupan jantungku yang terlalu kuat ni. Aku bersembunyi di sebalik tiang-tiang. Namun, seperti lagu Misha Omar dan Andy, "sembunyi..namun kau terlihat. Yang jela di wajah, kita memang sarat. Merasakan cinta...."...aku akhirnya terpandng sesusuk tubuh yang hampir 2 bulan aku kenali tanpa melihat wajahnya berdepan-depan.

Dan, tanpa diduga, pandangan mata aku dan matanya bertaut. Lama..akhirnya aku keluar dari persembunyianku. Aku lambat-lambat menuju ke tempat dia berdiri. Aku bimbang ramalanku benar belaka. Aku nampak dengan jelas, dia memalingkan wajahnya dari terus menatap aku. Ramalanku hampir benar belaka. Namun, sekali aku melangkah, takkan aku berpatah.

Saat aku berdepan dengannya, dia tidak bersuara. Aku hampir menangis. Dia melewati pandangan mata aku. Menusuk dan tembus hingga ke jantung. Akhirnya, aku dengar suara lunaknya memanggil namaku. Dia tersenyum dan pantas meraih tanganku, bergegas meninggalkan suasana yang semakin hingar bingar. Ke mana dia ingin bawa aku. OOOO...Lupanya dia lapar. Huhuhu.. Aku pown teman dier makan. Aku tengok je dier makan. Kuat makan jugak rupanya dier ni.. Hai la En. Jubihi... Makan la banyak2 yer. Badan awak tu kurus sangat.

Dah siap makan, gi Times Square. Aku nak ajak Aini tapi takut macam tergesa-gesa sangat. Lagipun, first date biarlah berdua dulu. Tapi aku tak rasa nak shopping pown. Aku duduk, dan banyak bersembang dengan dia. Aku tanya, tak malu ke jalan ngan aku. Orang kata macam "Handsome and The Beast".. Dia jawab, nak malu ape. Orang yang pikir macam tu patut malu. Aku yang malu sorang2 sebab aku la yang pikir macam tu.

Lama jugak berjalan dalam tu..sampai pukul 4 petang, baru rasa nak balik umah. Aku ajak dier gi pekeliling.naik bas ke bentong sebab aku inggal keta kat masjid lama bentong. Emmm...alhamdulillah.Ramalanku tidak benar belaka..... Nak tau aper dier buat kat umah aku..Tunggu....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan