Sabtu, 28 Januari 2012

2012 ..:: Kaki Kipas ::...

Hentikan kaki bodek dan mengampu di tempat kerja.
Hentikan kaki mengarah itu ini di tempat  kerja
Hentikan merasa bahawa hanya diri kamu yang layak diberi jawatan tersebut sedangkan x reti wat ape2 kerja pun
Hentikan budaya "Aku xnak keje tu,tapi dah die bagi,aku kena wat la.Tapi xpe.Aku wat ala kadar je"
Hentikan mengata yang bukan2 di belakang kawan kamu macam yang aku salu kena. "Aina tu baru je mengajar kat sini,tapi macam die je yanng pandai"..ni jawapan aku...dah ko tu buat keje hati x ikhlas.nak org pandang bila ko wat keje,dah la datang lambat,mase perhimpunan x ade,pastu balik awl..."
Hentikan perasaan x puas hati kat orang lain (apesal ko dapat cuti,aku x dapat pun)
Hentikan rasa nak balas dendam pada orang lain sedangkan apa yang berlaku sebenarnya ko penyebabnya."

Semua tu adelah nasihat aku kepada diri sendiri.Kalau rase diri tu bagus sangat,bagusla..Kalau rasa ade yang perlu diperbaiki,perbaiki la...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan