Isnin, 27 Februari 2012

Memang Kau Cari Nahas Dengan Aku!!

Hari pertama Ujian Bulanan bagi pelajar Tingkatan 4 & 5 bermula hari ni. Emm..Ade kelas ngan budak Ting. 4 hr ni. 2 mase sebelum balik. Makan dulu la...

"Kak,bihun sup 1 ye."

..................slurpp....alhamdulillah. Dah kenyang. Jap lagi masuk kelas, baru semangat..........

KRING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Aku melangkah dengan pantas ke kelas tu. Tangga yang banyak (kelas kat tingkat 3) jadi aku jalan pun slow2 je. Gatal gelenyar pakai high heel hari ni. Padan!!

"Cikgu, apesal lambat masuk kelas. Nak jawab exam ni"..
 Aku tengok jam ....

"Eh..5 minit je lambat. Lagipun kelas awk tinggi sangat. Lagi satu, selama ni awk masuk kelas saye lambat 10 minit, AKU TAK KISAH PUN!!"....semua terdiam..

Lepas edar kertas soalan, 30 minit aku round. Hmmm..mata aku jadi semak la tengok sorang budak hitam ni!

Aku gi dekat die. Die kembali normal. Aku balik semula ke meja guru. Mata aku jadi semak lagi.Apehal budak hitam ni. Ade yang x kena ni. X leh jadi ni. Aku mesti nak tau!!

Aku gi dekat budak hitam ni. Tengok die ok je.Selak kertas die,nothing suspicious. Aku bukak pencil case die.AAAAAAAhahahahahahHHHHHHHHHHHHHHHH............



"Apesal awk ade jawapan ni?"
"Tu jawapan paper BI tadi cikgu."
"Kenape awk tengok kertas tu?Bukan tengok kertas soalan?Takpelah..teruskan menjawab"

Aku dah sah2 la x puas hati. Siap kau. Aku mesti siasat. Aku gi kat mangkuk sebelah die. Ciittttt..jawapan sebijik macam dalam kertas die tulis. 

"Baik awk ckap betul2 ni jawapan mana ni?"
"
Tu jawapan paper ni tapi saya dapat dari kawan saye kat sekolah lain"


Adussssssssssssss.....berdesing telinga aku. Ni la namanya DAH LA HITAM, HUDUH dan HODOH, tambah lagi BODOH!!!!!!!!!!!!!!!!

Aku x nak tunjuk aku tengah marah. Aku masih lagi berhemah dalam membuat keputusan. Jadi aku cakap kat budak hitam tu..

"Maafla ye. Kertas awak saye nak amek yer."

Aku pun amik la kertas budak tu dengan soalan sekali. Kemudian berjalan ke meja guru penuh sopan. Sampai kat depan kelas......


Haaaa..tu la yang aku buat. Aku koyak x banyak sangat.koyak 6 je. Koyak tu sekali pakej dengan lagu cinta lagi tau.

" Inilah makannya bila jadi setan bertanduk dalam exam. Kalau dah tau diri tu bahlul, bengap, balik umah baca buku banyak2. Harap maklum la ye...saye mmg sampai MATI XKAN MENGAKU AWK ANAK MURID SAYA LAGI.ILMU SAYA BAGI PADA AWK PUN,SAYE RASE SAYE X HALALKAN!!!"

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan