Selasa, 27 September 2011

Ape nak jawab?

Kames ni ade meeting utk seme cikgu yang ajar form 5.dah sah2 soklan feveret die,"Cikgu Aina,kenapa dari 22 org pljr,7 je yg lulus?Yg gagal ni kenapa?mcm mn ye nk atasi masalah ni"? Sebelum kene tanya,aku nak siapkan skrip dulu.

Kenapa ramai gagal?
---> DORANG GAGAL SEBAB AKU CIKGU DORANG.cube bagi kat cikgu lain yg dlm ijazah die ade tulis ijazah sarjana muda pendidikan (matematik). Aku mmg bengap add maths.Nape susah sangat nk terima kenyataan aku x reti ajar add maths?Kat U aku amik Kimia sebab aku tau ak xley bawak add maths.

--->Aku cukup takut bile bagi latihan atau past year kat dorang sebab aku x tau nak explain jawapan mcm mn.Jadi,aku x bagi ape2 past year atau latihan.yang ak bagi hanya JUJ(jawab untuk jaya) tu pun aku x bincang2 lagi wpun dh ad skema. 2 kelas PMR (matematik) n 1 kelas SPM (Add Maths) menipulah kalau aku kate aku x stress.

--->Adakah punca gagal dr pelajar? Ye.Ada budak yang salu x dtg sekolah.Senggugut je x dtg.bangun lmbt je x dtg.bagi keje sikit je,x dtg tkut kn marah sbb x siap.pastu,kapel sane.kapel sini,dating sane dating sini.abaikan pelajaran.kalau pandai tu xpe.ni kurang pandai / bodoh (kan dh kuar bahasa biadap).

---> Ntahla..aku nk jawab ape?aku mmg menyalahkan diri aku 500% atas kegagalan budak. Kalau nk pelajar cemerlang,agihan guru yang mengajar ,mesti selaras dengan opsyen.bukan dengan tengok result SPM aku dapat A1,ak leh ajar add maths.kulut.kalau gitu,bagi aku ajar Agama jugak sebab aku dapat A1 mase SPM.

Wallahua'lam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan