Khamis, 1 Mac 2012

Motif???

Pengetua : Aina, awak bertugas bahagian ape masa delegasi Thailand datang nanti?
AINA : OOO...SAYE X ADE LA SECANTIK CIKGU2 LAIN UNTUK BERADA DI BARISAN 
              PENYAMBUT TETAMU.SAYA MENGECAT DINDING SEKOLAH JE.
Lalu tercenganglah semua cikgu2 yang berada di dewan mendengarkan jawapan aku. Tapi itulah realitinya.

Sehari sebelum..............

"Aina,nanti pilih pengawas yang cantik2,putih2,kurus dan menarik dipandang masa orang Thai datang."

Dalam hati aku..... "kepala hotak kau.ingat yang cantik tu pandai buat keje ke?budak2 aku mmg ade yang x cantik,tapi buat keje tip top.aku x kira.pokoknye mesti ade sorang india aku nak masukkan.ko setuju ke x,ko amik budak lain wat keje.jangan kacau budak pengawas aku!PAHAM!!!!" ....sayangnya cuma keluar dalam hati je...

Seminggu selepas hari kejadian si Thai datang sekolah..Bila jumpa pengetua je.....
ISNIN :  Memula memandang atas bawah.. kemudian " Aina, cantik awak saye tengok hari ni
SELASA : Aduh aina...cantik awak pakai macam ni...
RABU : Sejak kebelakangan ni semakin cantik saye tengok awak ni. Butang baju awak pun cantik.Awak beli kat mana???
KHAMIS : Huhuh...x jumpa pengetua la hari ni...

Soalan aku : Apekah motifnye dia bertanya "Cantik butang baju awak.Awak beli kat mana butang baju sekolah tu?"

Adoi...macam2 tapi aku tahu.Pengetua nak hargai staf die.Ade yang suka,ade yang x suka..Pada aku,cara die mmg terlalu ekstrem tapi dalam masa yang sama die mmg berdedikasi.Apa yang diarahkan dan keluar dari mulutnye,mmg semua patuh dan memberikan kesan...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan